Pozycjonowanie stron w Niemczech – od czego zacząć?
Jeśli rozwijają Państwo swoją działalność w Niemczech, warto wybrać dla niej tamtejszą domenę krajową, czyli .de. Czyni to stronę WWW bardziej godną zaufania w oczach konsumentów oraz adekwatną do tego, co chcieliby znaleźć. Potencjalny klient woli bowiem zazwyczaj szukać firm działających lokalnie, aby nie utrudniać sobie skorzystania z ich oferty. Nawet w przypadku sprzedaży internetowej, użytkownicy często preferują strony krajowe, gdyż sugerują one, że sklep ma swoją siedzibę w Niemczech, więc koszty dostawy nie będą tak wysokie, jak w przypadku wysyłki z zagranicy.
Ponadto, niebywale ważna jest także odpowiednia wersja językowa witryny. Dbając o jakość wyników wyszukiwania, Google wyświetla na wyższych pozycjach takie linki, które prowadzą do stron w pełni zrozumiałych dla danego odbiorcy. Jeżeli wpisuje on zapytanie po niemiecku, z pewnością chciałby trafić na domenę zawierającą treści właśnie w tym języku. Z dużym prawdopodobieństwem jest również zainteresowany skorzystaniem z oferty firmy działającej w jego kraju, dlatego warto do niego dotrzeć, aby zapewnić sobie szansę na nawiązanie transakcji.
Bardzo ważnym aspektem w przygotowaniu strony pod pozycjonowanie jest także jej rozbudowa. Google to wyszukiwarka tekstowa, dlatego dodanie licznych tematycznych treści znacząco wpływa na ocenę, jaką witryna uzyskuje od algorytmu. Powinny one brzmieć naturalnie dla potencjalnego klienta i zachęcać go do skorzystania z oferty, a jednocześnie zawierać słowa kluczowe, aby można było uzyskać wyższe pozycje. Zadanie utworzenia takich treści najlepiej powierzyć profesjonalnym SEO copywriterom, jakich my również mamy w swoim zespole.
Do kogo skierowana jest oferta?
Coraz więcej Polaków wyjeżdża do innych krajów i tam rozwija własny biznes. Rozpoczynając działalność gospodarczą, można napotkać wiele trudności z docieraniem do konsumentów, ponieważ zazwyczaj konkurencja jest już bardzo silna. Należy więc szukać jak najskuteczniejszych rozwiązań, które skierują potencjalnych klientów właśnie do naszej firmy. Pozycjonowanie jest w tym względzie nieocenioną pomocą, ponieważ pozwala kierować działania marketingowe na niemieckich odbiorców, którzy w danym momencie potrzebują dokładnie tego, co oferujemy.
Charakter realizacji tej usługi zależy w dużej mierze od specyfiki danego biznesu. Jeżeli działa on w całym kraju, gdyż jest np. sklepem internetowym, warto zainwestować w optymalizację skierowaną ogólnie na Niemcy, bez dodatkowego zawężania obszaru reklamy. Natomiast w przypadku, gdy mamy do czynienia z działalnością typowo lokalną (np. salon masażu, hydraulik czy restauracja), najkorzystniej będzie ograniczyć teren tylko do konkretnego miasta lub regionu.
Nasz dział handlowy chętnie doradzi Państwu w kwestii wyboru najlepszego dla danej sytuacji wariantu pozycjonowania.
Korzyści z pozycjonowania na Niemcy
Zasięg
Dzięki temu, że poszerzamy zasięg swoich działań marketingowych w sieci o zagraniczny rynek, liczba odbiorców znacząco wzrasta. Stwarza to bez wątpienia więcej szans na podwyższenie zysku i dalszy rozwój prowadzonego biznesu. Każde przejście na stronę z wyników wyszukiwania to bowiem doskonała okazja, aby klient zapoznał się bliżej z ofertą i został zachęcony do skorzystania z niej. Szansę na nawiązanie transakcji zwiększy też z pewnością fakt, że pozycjonowana witryna zawiera atrakcyjne treści, przygotowane przez profesjonalnego copywritera.
Precyzja
Niezaprzeczalną zaletą reklamy online jest również doprecyzowanie grupy docelowej, do jakiej chcemy trafiać. Zazwyczaj przedsiębiorcy zależy najbardziej na takich konsumentach, którzy konkretnie interesują się dokładnie tym, co on oferuje. Takich właśnie odbiorców zapewnia Państwu SEO, ponieważ dzięki tej metodzie, można docierać do internautów wpisujących wyrażenie związane z tym, czego potrzebują. Jeśli ktoś wprowadza w Google.de niemieckie określenie usługi lub produktu, niemal na pewno rozważa zakup. Dzięki podjęciu współpracy z naszą agencją, będą się Państwo promować właśnie tej grupie.
Niższe koszty
Wszystkie firmy (a zwłaszcza te działające zagranicą) chciałyby reklamować się skutecznie, a jednocześnie możliwie jak najtaniej. Taką możliwość daje właśnie pozycjonowanie z Agilito. Wspólnie z opiekunem handlowym ustalą Państwo budżet, do którego nie zostaną doliczone żadne dodatkowe opłaty. Koszt będzie więc dopasowany indywidualnie do potrzeb oraz możliwości danego przedsiębiorcy, aby każdy mógł skorzystać z tej nowoczesnej usługi marketingowej. Cena jest o wiele niższa niż w przypadku innych form reklamy w Niemczech (np. spotów telewizyjnych lub radiowych, billboardów itp.), a trafia w o wiele bardziej spersonalizowany target.
Co wpływa na cenę pozycjonowania w Google.de?
Pozycjonowanie strony na zagraniczną wyszukiwarkę jest trudniejsze, a co za tym idzie, nieco bardziej kosztowne niż usługi świadczone firmom chcącym promować się tylko w Polsce. Wpływ na to ma między innymi bariera językowa – w celu otrzymania wysokiej jakości tekstów na strony w języku niemieckim, należy powierzyć to zadanie osobie o biegłej jego znajomości. Musi to być jednak nie tylko filolog, ale też kompetentny SEO copywriter, który perfekcyjnie zna zasady tworzenia tekstów na strony pod wymogi wyszukiwarki Google.
Innym aspektem, który przyczynia się do wyższej ceny usługi świadczonej na rynek niemiecki, jest zdecydowanie większa konkurencyjność niż w Polsce. Jest to bowiem kraj lepiej rozwinięty, w którym powstaje mnóstwo firm o podobnych profilach działalności, dlatego skuteczna reklama jest tam o wiele trudniejsza i bardziej czasochłonna. Poza tym, dzięki temu, że szybciej dotarły tam nowe technologie, wiadomość tego, ile korzyści przynosi efektywny marketing online jest o wiele większa. Co za tym idzie, duża liczba przedsiębiorców inwestuje w usługi SEO i rywalizuje o prestiżowe miejsca swoich witryn w wynikach wyszukiwania.
Mimo wszystko jednak pozycjonowanie zagranicznej witryny przez polską agencję to i tak oszczędność dla przedsiębiorcy. Warto bowiem pamiętać, iż koszt takiej samej usługi w Niemczech czy innym kraju zachodniej Europy jest kilka lub nawet kilkanaście razy większy. Możliwość rozliczania się w złotówkach jest niewątpliwą zaletą dla polskich firm rozwijających działalność zagranicą, gdyż pozwala zapewnić sobie tak samo skuteczną reklamę internetową w zdecydowanie niższej cenie. SEO to usługa realizowana wyłącznie przez internet, dlatego odległość nie ma tutaj znaczenia.
Przykładowy cennik dla Google.de
Bez wątpienia chcieliby Państwo poznać konkretny cennik pozycjonowania stron w Niemczech, lecz dokładne określenie jednej, uniwersalnej stawki nie jest możliwe. Ze względu na bardzo spersonalizowany charakter tej usługi, pełen obraz można uzyskać dopiero poprzez indywidualną wycenę danej witryny. Pod uwagę trzeba wziąć między innymi początkowy stan domeny, konkurencyjność określonej branży na niemieckim rynku i nie tylko. Opracowaliśmy jednak przykładowy cennik, który pozwala mniej więcej zorientować się w średnich stawkach.
Wyrażenie kluczowe dla Google.de |
Pozycje 10+ |
Pozycje 10-7 |
Pozycje 6-4 |
Pozycje 3-1 |
---|---|---|---|---|
heizmantel | 0 zł | 119 zł | 139 zł | 169 zł |
werbeagentur polen | 0 zł | 39 zł | 49 zł | 69 zł |
aluprofile hersteller | 0 zł | 99 zł | 109 zł | 129 zł |
designer stühle | 0 zł | 99 zł | 109 zł | 129 zł |
dpf dortmund | 0 zł | 59 zł | 69 zł | 89 zł |
Dlaczego wybrać Agilito?
Agencja Agilito Sp. z o.o. z Poznania od lat zapewnia profesjonalne usługi z zakresu marketingu internetowego i współpracuje z wieloma przedsiębiorcami, działającymi zarówno na skalę krajową, jak i europejską. Dzięki temu, udało nam się zebrać niezwykle cenne doświadczenie, które pozwala nam dobierać najodpowiedniejsze dla każdej firmy metody działania, umożliwiające osiągnięcie rewelacyjnych efektów w stosunkowo krótkim czasie. Potwierdzeniem naszych kompetencji mogą być pozytywne referencje, jakie wystawiają nam w pełni zadowoleni przedsiębiorcy.
Każdy klient ma u nas przypisanych dedykowanych opiekunów (technicznego oraz handlowego), którzy dbają o to, aby usługa była realizowana na najwyższym poziomie. Konsultują oni z Państwem wszelkie istotne sprawy związane zarówno z umową, jak i z samym pozycjonowaniem. Dzięki temu, że jesteśmy polską agencją, nie pojawiają się problemy związane z barierą językową w porozumiewaniu się, więc komunikacja odbywa się w pełni sprawnie przy pomocy telefonu oraz e-maili. Mają u nas Państwo zapewnione kilka różnych form współpracy do wyboru – może to być zarówno jednorazowy pakiet, jak i długoterminowa umowa.