Jak odpowiednio przystosować stronę pod pozycjonowanie na Irlandię?
Dzięki przynależności Polski do Unii Europejskiej, obecnie przedsiębiorcy mogą o wiele łatwiej działać także na zagranicznym rynku. Wiąże się to jednak z niełatwym zadaniem wypromowania swojej marki tak, aby mogła przebić inne, które już od dawna cieszą się uznaniem klientów. Warto więc posiadać taką stronę internetową, która będzie dobrze przystosowana pod marketing online i w efekcie wygeneruje większe zainteresowanie ofertą. Jeśli firma funkcjonuje w Irlandii, powinna mieć domenę .ie, aby można było ją łatwiej pozycjonować w lokalnej wyszukiwarce.
Ponadto, stronę należy wypełnić tekstami wyłącznie po angielsku, aby algorytm wyszukiwarki mógł połączyć jej treść z zapytaniami użytkowników, które są zgodne z daną ofertą. Jest to ważne jednak nie tylko ze względu na SEO, ale także dlatego, iż domena krajowa i treści w rodzimym języku to także sposób na to, aby wzbudzić zaufanie konsumenta i zachęcić go do nawiązania transakcji. Prawdopodobieństwo, że osoba, która wpisuje produktowe lub usługowe zapytanie w Google chce skorzystać z konkretnej oferty jest bardzo wysokie, dlatego warto podjąć takie działania, aby do niej dotrzeć.
W obliczu niezwykle wysokiej konkurencyjności firm w Irlandii, nie wystarczy jednak posiadanie domeny .ie i przygotowanie jej w języku angielskim. Należy także odpowiednio ją zoptymalizować pod kątem SEO, co obejmuje między innymi wzbogacenie jej o tematyczne treści. Nie mogą one być skopiowane z innego miejsca w sieci, ponieważ Google pozytywnie ocenia jedynie unikatowe teksty. Ponadto, powinny one zawierać słowa kluczowe, na jakie chcielibyśmy wyświetlać się wysoko na liście wyników wyszukiwania. Trzeba je jednak umiejętnie wprowadzać, aby nie odstraszały użytkowników sztucznością. Nasza agencja zatrudnia profesjonalnych SEO copywriterów, którzy przygotują treści brzmiące naturalnie, a jednocześnie korzystne dla pozycjonowania witryny.
Dla kogo będzie korzystna usługa SEO?
Oprócz działań marketingowych w wyszukiwarkach, których efekt widoczny jest w całej Irlandii można skorzystać z pozycjonowania lokalnego, które pozwala ograniczyć zasięg reklamy do konkretnego obszaru, z którego pozyskujemy klientów. To rozwiązanie zdecydowanie polecamy firmom działającym stacjonarnie (np. sklep tradycyjny, warsztat mechanika, biuro rachunkowe) oraz przedsiębiorcom zapewniającym dojazd do klienta na wybranym terenie (np. serwis AGD, restauracja z jedzeniem na dowóz, ślusarz itp.).
Niejednokrotnie bywa również tak, że chcemy trafiać na zagraniczny rynek nawet jeśli nie posiadamy tam swojej siedziby. Może to wiązać się ze specyfiką branży, ponieważ pewne produkty mogą nie cieszyć się taką popularnością w Polsce, jak w Irlandii. Ponadto, niejednokrotnie klient zagraniczny jest w stanie zapłacić więcej, niż lokalny, mimo iż doliczone zostają koszty międzynarodowej dostawy. Jeśli analiza rynku wykaże, że to w Irlandii mogą Państwo osiągać większe zyski, z pewnością warto wykupić domenę .ie i zainwestować w naszą usługę pozycjonowania na ten kraj.
Zalety pozycjonowania stron na Irlandię
Brand building
Pozycjonowanie na Irlandię to usługa, która może przynieść ogromne zyski przedsiębiorcy kierującemu swoją ofertę do tamtejszych odbiorców. Widoczność w wyszukiwarce Google nie tylko przyczynia się zazwyczaj do podwyższenia wyników sprzedażowych, ale także do ogólnego budowania prestiżu marki na danym rynku, co może mieć długofalowe przełożenie na rozwój biznesu. Jeśli konsument często widzi gdzieś pewną nazwę firmy, podświadomie ją zapamiętuje i nawet jeżeli w tym momencie nie będzie chciał skorzystać z oferty, w obliczu wyboru podobnych usług lub produktów, może być bardziej skłonny wybrać ten, o którym gdzieś słyszał.
Zoptymalizowana strona
Jak to zostało już wcześniej wspomniane, poziom konkurencyjności w Irlandii jest zazwyczaj wyższy niż w Polsce, co oznacza, że trzeba włożyć więcej wysiłku w reklamę marki. Dzięki pozycjonowaniu z Agilito, można wyprzedzić na liście wyników wyszukiwania nawet te firmy, które od lat cieszą się renomą wśród klientów. Dzieje się tak dlatego, iż nasi specjaliści doskonale wiedzą, jak należy zoptymalizować witrynę tak, aby algorytm pozytywnie ją ocenił i umiejscowił na szczytowych miejscach. Wymaga to wielu działań, takich jak modyfikacja kodu strony, przygotowanie nowych tekstów czy budowanie profilu linkowego.
Pozyskanie wartościowego klienta
Użytkownicy wpisujący zapytania w Google dotyczące określonego biznesu to niezwykle cenny target, na którym zależy większości przedsiębiorców. Trudno bowiem o bardziej podatny grunt niż osoba, która jest zainteresowana ofertą w danym momencie. Decydując się na reklamę tradycyjną, zazwyczaj nie jesteśmy w stanie dokładnie określić, do kogo ona dotrze - mogą to być w większości konsumenci, których dana branża w ogóle nie interesuje. Wykupienie np. plakatów na przystankach czy też spotu radiowego bądź telewizyjnego zwykle kosztuje sporo, a nie daje możliwości sprecyzowania grupy docelowej.
Od czego zależy koszt pozycjonowania w Google.ie?
Bariera językowa
Należy mieć świadomość, że cena pozycjonowania w Irlandii będzie wyższa od tej, jaką trzeba zapłacić za podobną usługę kierowaną na Polskę. Wynika to z wielu różnych powodów, niezależnych od naszej agencji interaktywnej. Jednym z nich są kwestie językowe, które ze względu na tekstowy charakter robotów wyszukiwarki Google, mają ogromne przełożenie na specyfikę optymalizacji witryny. Chcąc kierować działania marketingowe na konsumentów irlandzkich, należy wypełnić stronę treściami po angielsku, aby była ona dla nich w stu procentach zrozumiała. Ich autorem powinna być osoba, która dysponuje nie tylko biegłą znajomością owego języka, ale także wiedzą i doświadczeniem z zakresu SEO copywritingu.
Większa konkurencja
Zazwyczaj jest też tak, że w Google.ie pozycjonuje się więcej firm niż w polskiej wersji tej wyszukiwarki. Wynika to z faktu, iż jest to państwo lepiej rozwinięte, w którym powstaje większa liczba nowych przedsiębiorstw. Coraz więcej osób chce być bowiem swoim własnym szefem i postanawia uniezależnić się przez założenie własnej działalności gospodarczej. Poza tym, jako że technologie w Europie Zachodniej często rozwijają się szybciej, tam już od dawna powszechnie wiadomo, jak ważny jest marketing w sieci. Obecnie więc ogromna liczba tamtejszych przedsiębiorców inwestuje w pozycjonowanie swoich witryn i trzeba podjąć wiele starań, aby z nimi wygrać.
Link building
Kolejnym utrudnieniem w realizowaniu tego rodzaju usług jest ograniczony dostęp do wartościowych linków. Trzeba pamiętać, że strona, do której odnoszą się inne witryny (np. katalogi firm) jest lepiej widziana przez algorytm Google niż taka, której prawie nikt nie poleca. Chcąc jednak zdobyć takie linki, niejednokrotnie trzeba słono zapłacić za umieszczenie ich na danym portalu. Ceny irlandzkie naliczane są bowiem w euro, co po przeliczeniu na złotówki zazwyczaj okazuje się sporą sumą. Mimo wszystko, należy starać się budować jak największe zaplecze odnośników, aby pomóc domenie w wyprzedzeniu konkurencji w Google.
Warto wiedzieć, że mimo wymienionych wyżej komplikacji, korzystanie z usług polskiej agencji SEO i tak opłaca się o wiele bardziej niż podjęcie współpracy z firmą irlandzką. Możliwość rozliczania się w rodzimej walucie znacząco wpływa na koszt pozycjonowania, dlatego mogą Państwo otrzymać podobne efekty za znacznie mniejsze pieniądze. Różnica jest zwykle wręcz kolosalna, ponieważ cennik agencji zagranicznej potrafi być nawet kilka bądź kilkanaście razy wyższy. Nie chcąc przepłacać, dobrze jest więc zaufać naszej agencji i zapewnić sobie nie tylko oszczędność, ale też efektywną komunikację bez bariery językowej.
Przybliżony koszt pozycjonowania irlandzkich domen
Rozumiemy, że potrzebują Państwo konkretnej informacji o cenie świadczonych przez nas usług. Nie jest jednak możliwe przygotowanie jednego cennika pozycjonowania, który byłby adekwatny dla każdej firmy. Ze względu na to, jak bardzo indywidualny i elastyczny charakter ma ta technika marketingowa, każdą powierzaną nam stronę wyceniamy z osobna, biorąc pod uwagę wiele istotnych czynników, takich jak stan zoptymalizowania, popularność wybranych fraz i nie tylko. Mogą Państwo jednak zapoznać się z przykładowymi cenami fraz związanych z Irlandią, które przedstawiamy poniżej.
Wyrażenie kluczowe dla Google.ie |
Pozycje 10+ |
Pozycje 10-7 |
Pozycje 6-4 |
Pozycje 3-1 |
---|---|---|---|---|
paving services | 0 zł | 89 zł | 99 zł | 119 zł |
security steel doors | 0 zł | 69 zł | 79 zł | 99 zł |
driveway construction | 0 zł | 99 zł | 109 zł | 129 zł |
junk removal dublin | 0 zł | 59 zł | 69 zł | 89 zł |
garage roller doors | 0 zł | 79 zł | 89 zł | 99 zł |
Dlaczego warto zaufać agencji Agilito?
Naszą agencję tworzy zgrany zespół kreatywnych specjalistów, którzy dysponują rozległą wiedzą i doświadczeniem z zakresu marketingu online. Nieustannie się rozwijamy i poszerzamy swoje kompetencje, podążając za nowościami, jakie pojawiają się w naszej branży. Dzięki temu, że jesteśmy polską firmą, w kontakcie z nami nie będą Państwo musieli przejmować się trudnościami językowymi. Ze względu na fakt, iż swoje usługi realizujemy wyłącznie online, fizyczna lokalizacja naszego biura nie ma jakiegokolwiek wpływu na jakość optymalizacji stron irlandzkich.
Zachęcamy do zapoznania się informacjami zawartymi pod zakładką "Cenniki usług", z których dowiedzą się Państwo, jakie formy współpracy proponujemy. Na początek, można wykupić pakiet SEO i przez trzy miesiące wypróbować nasze umiejętności. Mogą Państwo także podjąć z nami długoterminową współpracę i zapewnić sobie ciągłą opiekę nad witryną i dostosowywanie pod zmiany w algorytmie Google.
Niezależnie od wybranego modelu współpracy, do Państwa dyspozycji będzie dedykowany opiekun techniczny oraz handlowy, którzy zadbają o realizację naszych usług. Klientów zainteresowanych pozycjonowaniem zagranicznym, zapraszamy do wypełnienia formularza kontaktowego, który pozwoli nam wstępnie zapoznać się z Pańską witryną oraz oczekiwaniami.