Certyfikat SSL - korzyści z protokołu HTTPS

Certyfikat SSL (Secure Socket Layer) powstał w 1994 roku jako zabezpieczenie transmisji danych między użytkownikiem a serwerem. Protokół ten dokonuje zaszyfrowania informacji, aby nie doszło do ich wycieku poprzez włamania hakerskie. Ma to obecnie ogromne znaczenie, ponieważ bardzo wiele transakcji zawiązuje się online z podaniem ważnych danych osobowych. Firma lub instytucja, która wdraża na swoją witrynę certyfikat SSL, staje się bardziej godna zaufania, ponieważ zapewnia pełniejszą ochronę. Rozwiązanie to cieszy się dużą popularnością ze względu na wysoką skuteczność zabezpieczeń, a także łatwą instalację oraz przystępność cenową.

Korzyści z certyfikatu SSL

  1. Niezawodna ochrona

    Warto wiedzieć, że certyfikat ten jest niezwykle skuteczny. Inne zabezpieczenia mogą czasem zawieźć, ale w przypadku SSL, nie trzeba się o to martwić. Jest on oparty na zaawansowanym protokole TLS 1.2, który jak do tej pory nie uległ żadnym atakom hakerskim. Dane przesyłane przez klienta podczas transakcji internetowej (takie jak nazwiska czy numery kont bankowych i kart kredytowych) z przeglądarki na serwer danej witryny zostają zakodowane tak skomplikowanym algorytmem, że nawet jeśli ktoś je wykradnie, nie będzie w stanie ich odczytać.

  2. Gwarancja wiarygodności

    Strona wyposażona w certyfikat SSL jawi się użytkownikowi jako godna zaufania, dlatego z pewnością chętniej ją odwiedzi i bez obaw wprowadzi swoje dane osobowe. Znakiem tego, iż zabezpieczenie zostało wdrożone, jest niewielka ikona zielonej kłódki, pojawiająca się w pasku adresu oraz przedrostek HTTPS. Statystyki pokazują, że ta informacja ma duże znaczenie dla zmniejszenia współczynnika odrzuceń, czyli sytuacji, gdy użytkownik opuszcza stronę bez wchodzenia w żadną interakcję. Wdrożenie certyfikatu SSL może więc zauważalnie przyczynić się do poprawy wyników sprzedażowych. Jeśli strona go nie posiada, przeglądarka może wyświetlić komunikat, że odwiedzenie jej grozi wyciekiem danych – widząc taką informację, wielu użytkowników od razu zamyka witrynę.

  3. Skuteczniejsze pozycjonowanie

    Marketing internetowy ma obecnie duże znaczenie, ponieważ widoczność w sieci pozwala efektywniej pozyskiwać klientów. Warto więc zadbać o to, aby witryna była dobrze przygotowana pod pozycjonowanie i w ten sposób osiągała wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania. Jednym z czynników, jakie Google bierze przy ocenianiu wartości witryny, jest właśnie obecność certyfikatu SSL. Oczywiście skuteczne SEO wymaga także wielu innych działań, ale zakładając, że o daną pozycję rywalizują dwie podobnie zoptymalizowane domeny, strona z owym zabezpieczeniem prześcignie tą, na której go brakuje.

  4. Możliwość zintegrowania sklepu z Facebookiem

    Poza reklamowaniem się w Google, warto zadbać o promocję na Facebooku, jako że większość konsumentów posiada tam obecnie swoje konta. Jeśli prowadzimy handel internetowy, doskonałym pomysłem jest też wdrożenie modułu sprzedaży bezpośrednio na tym portalu społecznościowym. Funkcja ta może być zintegrowana z naszym głównym sklepem, aby wszelkie aktualizacje oferty na bieżąco się pobierały, lecz wymaga to właśnie wdrożenia na swojej stronie certyfikatu SSL. Protokół ten otwiera więc drogę do korzystania z różnorodnych technik marketingowych.

  5. Niska cena

    Z pewnością ogromną zaletą certyfikatu SSL jest także możliwość uzyskania go w niskiej cenie lub nawet bezpłatnie. Darmowe warianty wiążą się z pewnym utrudnieniem, ponieważ wymagają wprowadzenia odpowiednich ustawień do serwera, co może nie być możliwe u niektórych dostawców hostingu. W przypadku rozwiązań, które dostępne są za niewielką opłatą, administrator bez trudu wdroży certyfikat. Co więcej, niektóre firmy zorganizowały to tak, że po zakupie protokołu instalacja rozpoczyna się automatycznie.

Te i inne korzyści wyraźnie wskazują na to, że certyfikat SSL to naprawdę rewelacyjna inwestycja. Podnosi poziom zaufania u konsumentów, gwarantuje bezpieczeństwo danych, wspomaga marketing online, działa niezawodnie, a jednocześnie wyróżnia się prostotą obsługi oraz przystępną ceną. Każdy właściciel domeny powinien więc bez wahania zdecydować się na wdrożenie tego protokołu.

Oceń informacje:
średnia ocena: 5.0 / 5
liczba głosów: 107