- Domena - słowny zapis adresu sieciowego, który łączy nas z istniejącą w Internecie stroną WWW. Domena powinna być możliwie krótka oraz powiązana z marką bądź asortymentem oferowanym w jej zakresie. Może w ten sposób stać się elementem kojarzonym przez Klientów z danym produktem.
- Subdomena - adres internetowy, który przynależy do domeny głównej lub domeny wyższego poziomu. Przykładowo adresy "oddzial.strona.com" oraz "pl.strona.com" przynależą do domeny głównej "strona.com" i są jej subdomenami.
- Wyszukiwarka internetowa - specjalnie przygotowana strona, która w oparciu o różnego rodzaju algorytmy wyświetla listę stron WWW, po wpisaniu interesującego nas zapytania (na przykład w Google, Bing, Yahoo).
- Wyniki wyszukiwania - lista stron w sieci, która wyświetlana jest przez wyszukiwarki internetowe po wpisaniu zapytania (słowa lub wyrażenia). Dla przykładu, wpisując w Google.pl wyrażenie "hotele", otrzymamy listę stron, które według algorytmu najlepiej przedstawiają swoją treść dla w/w frazy.
- Wyrażenia kluczowe - są to pojedyncze wyrazy lub ich ciągi (zwroty), które odzwierciedlają ofertę danej strony internetowej i tym samym całej firmy. Pozycjonowanie trafnie dobranych fraz kluczowych zapewnia skuteczne dotarcie do szerszej liczby potencjalnych Klientów, którzy są zainteresowani konkretnym produktem lub usługą.
- Roboty wyszukiwarek - algorytmy, które w oparciu o tekstową analizę treści stron umieszczonych w Internecie, ustalają ich ranking dla konkretnych zapytań w wyszukiwarkach.
- Pozycjonowanie stron - (z ang. Search Engine Optimization - SEO oraz Web Positioning) proces promowania serwisu internetowego, którego działania mają na celu dostosowanie jego zawartości do aktualnych wymogów algorytmów wyszukiwarek internetowych. Efektem prac pozycjonerskich są wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania na wybrane wyrażenia kluczowe, ściśle związane z tematyką pozycjonowanej strony WWW (w większości przypadków jest to pierwsza strona wyników w Google).
- White Hat SEO - jest zbiór praktyk SEO, zgodnych z wytycznymi dla webmasterów Google. Stosowanie tylko i wyłącznie dozwolonych metod w procesie pozycjonowania znacznie go wydłuża, ale przynosi długotrwałe efekty oraz pewność, że pozycjonowana domena nie otrzyma żadnej kary od algorytmu w postaci filtra powodującego drastyczny spadek pozycji czy nawet całkowitego wykluczenia z wyników wyszukiwania (ban).
- Linki zwrotne (backlinks) - odnośniki do danej strony internetowej zamieszczone na innych witrynach (odsyłających). W pozycjonowaniu linki zwrotne powinny pochodzić z tematycznie powiązanych serwisów (np. blogi, fora itp.), wizytówek biznesowych oraz podobnych miejsc o wysokiej jakości.
- Optymalizacja (on page) - jeden z ważniejszych etapów w procesie pozycjonowania, który ma bezpośredni wpływ na kształtowanie się pozycji wybranych wyrażeń kluczowych w wynikach wyszukiwania. Optymalizację on page można podzielić na kilka faz, obejmujących optymalizację kodu źródłowego oraz dbałość o treści zawarte w obrębie serwisu. Dobrze przeprowadzona optymalizacja jest fundamentem dla kolejnych etapów pozycjonowania.
- Optymalizacja (off page) - polega na pozyskiwaniu wartościowych i tematycznie powiązanych linków zwrotnych z zachowaniem odpowiedniego profilu anchor-textów (słów zawartych w odnośnikach). Proces ten jest rozciągnięty w czasie, gdyż bezpieczne z punktu widzenia algorytmu Google linkowanie nie może zostać wykonane w stosunkowo krótkim okresie.
- Meta tag "title" - jest to tytuł adresu URL interpretowany przez algorytmy Google oraz wyświetlany w organicznych wynikach wyszukiwania. Prawidłowa konfiguracja tego elementu jest jednym z podstawowych działań przy optymalizacji on page.
- Meta tag "description" - według wytycznych Google ten meta tag powinien w 1-2 zdaniach zawierać skrócone informacje odnośnie zawartości podstrony, być napisany w formie przystępnej dla użytkownika i odpowiadający jego potencjalnym zapytaniom do wyszukiwarki.
- SEO copywriting - nieodłączna gałąź pozycjonowania, której celem jest właściwe dobieranie i tworzenie treści dla promowanej witryny. Jej cechą charakterystyczną są przede wszystkim unikalne i tematyczne teksty, które w naturalny sposób zaciekawią osobę odwiedzającą dany serwis.
- Przekierowanie domeny - konfiguracja serwisu, która powoduje automatyczne przeniesienie odwiedzającego na inną stronę internetową (lub tą samą, ale dostępną pod inną domeną).
- Marketing internetowy - działania mające na celu promowanie serwisów nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale również na innych płaszczyznach, które mają bezpośredni wpływ na kształtowanie marki oraz podniesienie zainteresowania ofertą wśród użytkowników sieci. Efektem kompleksowej reklamy internetowej jest duża liczba odwiedzin, bezpośrednio wpływająca na konwersję w obrębie strony Klienta.
- Mapa serwisu - spis podstron serwisu, który ułatwia ich indeksację robotom sieciowym w wynikach wyszukiwania. Dzięki odpowiednio przygotowanej mapie nowej strony, można w znacznym stopniu przyspieszyć proces jej indeksacji.
- Google AdWords (linki sponsorowane) - płatne reklamy tekstowe umieszczane ponad naturalnymi wynikami wyszukiwania w Google, których celem jest zwiększenie liczby odwiedzin serwisu. Opłata pobierana jest za pojedyncze kliknięcie przez użytkownika. Oczywiście są one zabezpieczone przed ewentualnymi nadużyciami ze strony nieuczciwej konkurencji czy przypadkowego kliknięcia przez internautę.
- Dane dostępowe do serwera FTP - jest to adres, login oraz hasło, pozwalające na połączenie się z serwerem, na którym umieszczona jest strona internetowa. Dzięki temu, można modyfikować pliki źródłowe, wczytać nową wersję witryny czy usunąć niepotrzebne pliki.
- CMS - (system zarządzania treścią) specjalnie przygotowana aplikacja internetowa, która za pośrednictwem panelu administracyjnego, pozwala na stosunkowo proste i intuicyjne tworzenie serwisu WWW oraz edycję zawartych w nim treści. Popularnymi rozwiązaniami CMS są np. WordPress, Quick.CMS czy Joomla.
- Błąd 404 - oznacza, że dany adres URL (podstrona) nie został znaleziony. Najczęstszym powodem powstawania błędów 404 jest usunięcie konkretnej podstrony lub błędna konfiguracja serwisu odpowiadająca za tzw. przyjazne linki.
- Serwis bliźniaczy - witryna dostępna pod inną domeną, która jest identyczna lub bardzo podobna w stosunku do pierwowzoru. Najczęstszą nieświadomą przyczyną powstawania serwisów bliźniaczych jest brak ustawienia przekierowań dla alternatywnych domen będących w posiadaniu właściciela serwisu, które podpięte zostały pod to samo konto hostingowe, na którym znajdują się pliki strony właściwej.
Skontaktujemy się w 24h!
* pole wymagane