Czym są linki sponsorowane Google Ads (AdWords)?
Linki sponsorowane AdWords to płatna reklama w wyszukiwarce Google, dzięki której przedsiębiorca może dotrzeć do potencjalnych klientów. Wyświetla się ona w momencie, kiedy klient szuka danej usługi lub produktu. Google Ads może wyświetlać reklamę również na powiązanych tematycznie portalach internetowych, blogach czy forach w postaci graficznych banerów, które po kliknięciu przekierują potencjalnego klienta na Państwa stronę internetową.
Zalety linków sponsorowanych Google Ads (AdWords)
- Szybkie efekty - jedną z najważniejszych zalet kampanii Google Ads jest to, iż można bardzo szybko je uruchomić. Wystarczą odpowiednie ustawienia oraz uzupełnienie środków na koncie i już można wyświetlać swoje reklamy. Jest to więc rewelacyjna technika marketingowa np. dla firm, które działają sezonowo, mają okresowe promocje lub też po prostu bardzo potrzebują natychmiastowych efektów.
- Płatność za faktyczne kliknięcia - linki sponsorowane Google Ads działają w systemie "pay per click", co oznacza, że opłata jest pobierana tylko w przypadku, gdy internauta wykona pożądane przez nas działanie, czyli przejdzie na stronę z reklamy. W panelu odnotowuje się dokładny koszt poszczególnych fraz, dlatego dokładnie wiedzą Państwo, za jakie kliknięcia zostały pobrane fundusze.
- Personalizacja - kampanie Google Ads (AdWords) pozwalają na niezwykle wysoki poziom personalizacji reklam. Można wpisać wybraną treść (zgodną z wytycznymi Google i mieszczącą się w określonym limicie znaków), a także dodać przyciągające uwagę klienta rozszerzenia, takie jak numer telefonu, adres siedziby czy godziny otwarcia firmy. Nie ma ograniczeń co do liczby treści reklam – możemy stworzyć ich tyle, ile potrzebujemy, aby odpowiednio promować ofertę.
- Kierowanie - reklamy Google Ads będą publikowały się tylko dla takich użytkowników sieci, jakich Państwo wybiorą. Na przykład, jeśli właściciel firmy lokalnej chce promować się tylko na terenie danego miasta i okolic, można ograniczyć zasięg wyświetlania do tego obszaru. Co więcej, linki sponsorowane w sieci wyszukiwania pojawią się tylko wtedy, gdy internauta wprowadzi takie zapytanie w Google, które wiąże się z ofertą i jest zawarte w kampanii jako słowo kluczowe. Istnieje też możliwość dostosowania harmonogramu publikowania reklam np. tylko w godzinach, gdy klient może od razu skontaktować się z przedstawicielem firmy.
- Szeroki zasięg - kampania trwa tak długo, aż nie dojdzie do wyczerpania środków na koncie – nie ma w tym względzie ściśle ustalonego limitu wyświetleń ani kliknięć reklamy. W każdym momencie mogą też Państwo przesłać dodatkowe fundusze i kontynuować korzystanie z Google Ads (AdWords). Co więcej, decydując się na kilka różnych platform, można promować się na naprawdę szeroką skalę - w wynikach wyszukiwania, przez banery graficzne na portalach, w klipach wideo na YouTube i w aplikacjach mobilnych.
Dostępne kanały reklamowe w Google Ads (AdWords)
Reklamy w sieci wyszukiwania
Wpisując zapytanie w wyszukiwarkę Google, otrzymujemy listę wyników, na której zazwyczaj widnieją różne rodzaje linków. Nad organicznymi wynikami wyszukiwania, czyli tymi podstawowymi, widnieją jeszcze inne, oznaczone etykietą reklamy. Są to linki sponsorowane Google Ads, dzięki którym można promować swoją firmę na najwyższych pozycjach. Co więcej, charakteryzują się one również tym, iż wyświetlają się od razu po skonfigurowaniu kampanii i zasileniu jej o potrzebne środki.
Reklama w sieci wyszukiwania wyróżnia się tym, że docieramy do dokładnie tych klientów, którzy szukają sprecyzowanego produktu lub usługi w danym momencie. W takim przypadku, prawdopodobieństwo, iż są oni nastawieni na zakup, jest niezwykle wysokie. Poza tym, dzięki temu, że system rozlicza się na zasadzie płatności za kliknięcia, dokładnie wiedzą Państwo, na co wykorzystywane są zaksięgowane na koncie Google Ads fundusze.
Reklamy w Zakupach Google
Zakupy Google to idealna propozycja dla sklepów internetowych. Pozwala ona bowiem wyświetlać użytkownikom, którzy szukają określonego towaru, dokładne informacje na temat oferty. Zobaczą oni nad organicznymi wynikami wyszukiwania nie tylko nazwę produktu, ale także jego cenę oraz zdjęcie, czyli dwa niesamowicie istotne aspekty, jakie często przeważają na decyzjach zakupowych. Dzięki temu, że wyraźniej oddziałujemy na zmysł wzroku konsumenta oraz przez szybkie i wygodne zapewnienie mu potrzebnych danych, zwiększamy prawdopodobieństwo, że kliknie on właśnie w naszą reklamę.
Decydując się na tego rodzaju kampanię, nie ma potrzeby wprowadzania danych odnośnie każdego oferowanego artykułu z osobna. Służy do tego specjalne narzędzie, które automatycznie pobiera te informacje ze strony internetowej i wyświetla potencjalnemu klientowi adekwatny do jego potrzeb towar. Można w ten sposób znacznie zwiększyć ruch na stronie i uczynić go bardziej wartościowym, ponieważ jeśli użytkownik kliknął w reklamę ze zdjęciem i ceną, oznacza to, że te aspekty mu odpowiadają, dlatego może być bliższy zakupu. Reklamy te są również bardziej atrakcyjne, gdyż zawierają elementy graficzne.
Sieć reklamowa (strony partnerskie)
Firmy mogą mieć rozmaite cele biznesowe, dlatego typy kampanii Google Ads (AdWords) także są różnorodne. Reklama w sieci reklamowej to doskonała propozycja dla przedsiębiorców, którzy za swój priorytet stawiają kształtowanie marki w umysłach konsumentów, uzyskiwanie popularności oraz budowanie prestiżu. Te aspekty mają ogromny wpływ na późniejsze wyniki sprzedażowe, dlatego warto o nie zadbać i intensywnie promować swoją działalność.
Tego rodzaju kampania polega na przygotowaniu graficznego baneru, który będzie wyświetlał się na serwisach, blogach i innego rodzaju stronach tematycznie powiązanych z daną branżą, a także w aplikacjach mobilnych. W ten sposób docieramy do klientów, którzy mimo iż w danym momencie nie szukają konkretnej usługi ani produktu, mogą zainteresować się Państwa ofertą, gdyż wiąże się ona z pewnym ważnym aspektem ich życia. Co więcej, nawet jeśli nie kliknie w dany baner od razu, podświadomie zapamięta identyfikację graficzną marki, dzięki czemu może chętniej wybrać daną firmę.
Reklamy wideo
Reklama wideo to nowoczesna technika, silnie oddziałująca na zmysły wzroku i słuchu konsumenta. Publikując krótki film ukazujący na przykład osoby korzystające z danego produktu lub usługi z zadowoleniem, możemy sprawić, iż konsument również będzie chciał zapewnić sobie taką satysfakcję. Może się zdarzyć, że mimo chęci obejrzenia pliku wideo, jaki ma włączyć się po reklamie, od razu przejdzie on w odnośnik do oferty. Nawet jeśli tak się nie zdarzy, przedsiębiorca zyskuje na tym, iż internauta zobaczy przynajmniej na chwilę logo firmy oraz to, co ona sprzedaje.
Dodatkowym atutem korzystania z sieci wideo jest brak potrzeby inwestowania w stworzenie profesjonalnego filmiku promocyjnego, który wyświetlał się będzie w serwisie YouTube. Można bowiem przygotować alternatywnie reklamę tekstową lub graficzną, która będzie pokazywana osobom korzystającym z tego portalu na dole oglądanych przez nich klipów. W ten sposób popularyzujemy swoją markę poprzez identyfikację wizualną treści zawartych w banerach, gdyż użytkownik z pewnością będzie kojarzył nasze logo lub produkt, który zobaczył w reklamie.
Reklamy mobilne
Coraz więcej osób korzysta dziś z urządzeń przenośnych, takich jak smartfony oraz tablety. Dzięki temu, mogą oni szukać usług i produktów niezależnie od tego, gdzie się znajdują. Kierowanie działań marketingowych na ten kanał odbiorców jest z pewnością doskonałym pomysłem, dostosowanym pod tendencje współczesnych konsumentów, którzy korzystają z sieci praktycznie w każdym miejscu na świecie bez względu na porę. Publikując reklamy skierowane dla urządzeń mobilnych w znaczącym stopniu zwiększamy zasięg całej kampanii.
Do wyboru jest wiele różnych formatów reklamy mobilnej Google Ads. Mogą to być na przykład reklamy tekstowe i graficzne, które wyświetlają się na podobnej zasadzie, jak te na komputerach (np. w sieci reklamowej), lecz w formatach bardziej optymalnych dla urządzeń przenośnych. Ponadto, warto zwrócić uwagę z jak wielu aplikacji mobilnych korzystają obecnie konsumenci. Większość z nich w zamian za możliwość darmowego pobrania, zgadza się na wyświetlanie banerów graficznych i filmów wideo - w ten sposób również Państwa firma może budować swój prestiż i rozpoznawalność marki. Inną propozycją są reklamy typu "tylko połączenie", które prowadzą do wykonania telefonu do firmy jednym kliknięciem na smartfonie.
Dlaczego warto podjąć z nami współpracę?
Profesjonalna obsługa kampanii Google Ads (AdWords)
kompleksowe podejście
Aby kampania linków sponsorowanych przyniosła Państwu spodziewany rezultat w postaci zwiększonego ruchu na stronie lub wzrostu sprzedaży i konwersji, musi być nieustannie rekonfigurowana, analizowana i optymalizowana. W celu wykorzystania pełnego potencjału drzemiącego w niezliczonych opcjach platformy Google Ads, warto powierzyć prowadzenie kampanii specjalistom. W oparciu o cele biznesowe firmy, przygotujemy dla Państwa kompletną strategię marketingową w taki sposób, by każda złotówka wydana na kampanię, przybliżała Państwa do ich osiągnięcia. Wspólnie wybierzemy najskuteczniejsze słowa kluczowe i przekazy reklamowe oraz optymalnie dopasujemy maksymalne stawki za kliknięcie po to, by budżet przestał ograniczać rozwój Państwa przedsiębiorstwa.
- Określenie celu - wspólnie ustalimy cel kampanii (skonfigurujemy ją w taki sposób, aby w jak najlepszym stopniu spełnić Państwa oczekiwania).
- Wybór wyrażeń - trafnie dobrane frazy kluczowe stanowią podstawę każdej skutecznej kampanii.
- Miejsce wyświetlania - wyniki wyszukiwania? baner reklamowy? remarketing? a może wszystko jednocześnie?
- Geotargetowanie - od Ciebie zależy, czy wyświetlimy reklamę globalnie, czy użytkownikom w konkretnych miastach lub regionach.
- Monitorowanie efektywności - bieżąca analiza skonfigurowanej kampanii pozwoli na szybkie reagowanie w celu poprawienia jej wydajności.
- Raportowanie - comiesięczne raporty to jasna informacja na temat poniesionych wydatków.
Certyfikowani specjaliści
dedykowany opiekun
Nasi pracownicy wciąż podnoszą posiadane kwalifikacje. Masz zatem pewność, że Twój opiekun to osoba, która może potwierdzić swoje umiejętności certyfikatem Google Ads. Indywidualna akredytacja od Google poprzedzona została zdaniem tematycznych egzaminów, które co roku są przez nas ponawiane. Dzięki temu, jesteśmy zawsze na bieżąco ze wszelkimi aktualizacjami i nowymi funkcjonalnościami Google Ads, by móc przedstawić naszym klientom aktualną, rzetelną wiedzę z zakresu płatnych reklam w wyszukiwarce Google. Ponadto, znajomość narzędzia Google Analytics pozwala nam posługiwać się danymi statystycznymi do oceny efektywności kampanii reklamowej.
Elastyczna forma współpracy
znamy potrzeby naszych klientów
Nasze Pakiety Google Ads (AdWords)) to elastyczna forma współpracy, dzięki której możliwa jest nawet jednorazowa kampania bez jakichkolwiek umów i zobowiązań. Dla klientów preferujących długofalową współpracę również przygotowaliśmy wiele ciekawych wariantów. Jeśli cenią sobie Państwo przejrzyste zasady kooperacji, jasno określające zakres świadczonej przez nas usługi oraz wzajemne prawa i obowiązki stron, wychodzimy naprzeciw takim oczekiwaniom, proponując umowę na prowadzenie kampanii reklamowej. To od Państwa zależy ilość środków przeznaczanych miesięcznie na reklamę, jej czas wyświetlania oraz zasięg, my natomiast dołożymy wszelkich starań, by Państwa koncepcje przekształcić w rzeczywiste korzyści biznesowe.
Już tylko 3 proste kroki dzielą Państwa od reklamy w Google Ads!
Pakiety linków sponsorowanych w Agilito
rozwiązania na miarę potrzeb
Google Ads
Wydarzenie
Minimalna prowizja:
25%
- kampania jednorazowa
- dowolny budżet na reklamę
- negocjowalna prowizja
- rozwiązanie dla promowania eventów
- kolejny pakiet = niższa prowizja
Google Ads
Proforma
Minimalna prowizja:
22%
- kampania 3-miesięczna
- możliwość zmiany fraz
- brak umowy i zobowiązań
- rozwiązanie dla sezonowych promocji
- kolejny pakiet = niższa prowizja
Google Ads
Umowa
Minimalna prowizja:
18%
- umowa już na 6 miesięcy
- możliwość zmiany fraz
- najniższe koszty obsługi
- rozwiązanie pozbawione ograniczeń
- więcej kanałów reklamowych