Ile kosztuje pozycjonowanie stron?
Poniżej przedstawiamy Państwu cennik pozycjonowania, według którego naliczamy opłaty za nasze usługi. Naliczanie ma miejsce dopiero od momentu, gdy wybrane frazy zajmą miejsce w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Ile kosztuje pozycjonowanie stron? Cena zależy w dużej mierze od konkurencyjności, czyli ilości wyników w Google oraz popularności danej frazy wśród innych firm o podobnym profilu działalności. W ramach naszej oferty proponujemy nie tylko tanie pozycjonowanie, ale również za darmo wycenimy zestaw interesujących Państwa wyrażeń kluczowych. Unikamy niepotrzebnego zawyżania cen, tak aby pozycjonowanie w Google z firmą Agilito było usługą na każdą kieszeń.
Cennik pozycjonowania w Google.pl | ||||
Konkurencyjność wyników w Google.pl* |
Pozycje 10+ |
Pozycje 10-7 |
Pozycje 6-4 |
Pozycje 3-1 |
---|---|---|---|---|
do 50.000 | 0 zł | od 29 zł | od 39 zł | od 59 zł |
50.000 - 100.000 | 0 zł | od 49 zł | od 59 zł | od 79 zł |
100.000 - 500.000 | 0 zł | od 79 zł | od 89 zł | od 109 zł |
500.000 - 1.000.000 | 0 zł | od 109 zł | od 129 zł | od 159 zł |
od 1.000.000 | 0 zł | ceny wyrażeń kluczowych do negocjacji |
Ceny netto / *Podane ceny mogą ulec zmianie z uwagi na konkurencyjności słów kluczowych oraz kondycję serwisu Klienta. Tabela przedstawia przykładowe kwoty dla Google.pl
Na co składa się cena poszczególnych wyrażeń?
- doradztwo przy doborze fraz kluczowych,
- bieżące SEO analizy,
- bieżąca optymalizacja serwisu,
- SEO copywriting,
- budowanie profilu linkowego,
- instalacja Google Analytics,
- utworzenie lub zoptymalizowanie wizytówki w Google Moja Firma,
- dostęp 24/7 do Panelu Klienta Agilito,
- monitorowanie w naszym autorskim systemie wykrywania wirusów, włamań oraz dostępności serwisu,
- konsultacje z dedykowanym opiekunem technicznym oraz handlowym.
Co wpływa na koszty pozycjonowania?
- Adres strony internetowej - rozszerzenie domeny powinno być tożsame z wersją językową oraz wyszukiwarką dla danego kraju (np. .pl, .de, .co.uk tid.). Należy unikać adresów bardzo długich, składających się z wielu wyrażeń kluczowych w sobie - najlepiej, aby domena była po prostu nazwą firmy lub jej skrótem, co ułatwi proces kształtowania marki. Pozycjonowanie subdomeny, w domenie której nie jesteśmy właścicielem również nie jest najlepszym rozwiązaniem. Rozważając wiele wersji językowych najlepiej jest zakupić domenę globalną .com, gdyż można jej części przypisać do różnych wersji wyszukiwarki Google.
- Historia domeny - może mieć bardzo duży wpływ na wycenę pozycjonowania, jeżeli historia wskazuje na korzystanie z niedozwolonych praktyk SEO w przeszłości. Wówczas prócz standardowych działań z zakresu pozycjonowania, jesteśmy zmuszeni do naprawy np. profilu linkowego, czy usunięcia spamu ze strony, co może w różny sposób podnosić koszty.
- Profil linkowy - analizujemy go dla każdej domeny, którą zamierzamy promować w wynikach organicznych. W przypadku wykrycia nieprawidłowości np. w postaci dużej ilości linków z różnego rodzaju systemów, często wymagana jest nawet zmiana domeny, bo usunięcie takich odnośników bywa niemożliwe. Proces budowania reputacji w takim wypadku zaczyna się od nowa, więc wymaga dłuższego czasu oraz dodatkowych nakładów pracy, co przekłada się na cenę usługi.
- Zawartość merytoryczna - wyszukiwarka Google analizuje w głównej mierze treści na stronie, więc w przypadku serwisu bardzo ubogiego lub zaprojektowanego w formule "one-page-design" zmuszeni jesteśmy wręcz do utworzenia dodatkowych podstron albo przeprowadzenia niestandardowej rozbudowy całej strony, co może naturalnie podnieść sumaryczną cenę usługi pozycjonowania.
- Konkurencja - im więcej firm działających w danej branży, tym potrzebny jest dłuższy czas na osiągnięcie top-10 dla wybranych wyrażeń kluczowych. Wiąże się to również ze zwiększoną ilością zmian optymalizacyjnych potrzebnych, aby wypracować wyższą ocenę serwisu.
- Rodzaj fraz - decyzja odnośnie wyboru wyrażeń kluczowych to jedna z ważniejszych determinujących finalną wycenę, gdyż frazy ogólne są znacznie droższe niż te doprecyzowane czy produktowe (long tail). Należy dobrze się zastanowić, czy zamiast jednego słowa ogólnego nie lepiej będzie pozycjonować 5 fraz doprecyzowanych, które sumarycznie będą kosztowały podobnie, a czas potrzebny na osiągnięcie wysokich pozycji znacznie krótszy. Również ruch wygenerowany wyrażeniami doprecyzowanymi będzie pochodził od klientów nastawionych na konkretnie oferowane produkty czy usługi.
- Zasięg - geolokalizacja fraz również wpływa na cenę, gdyż szybciej można osiągnąć wysokie pozycje zawężając rynek docelowy do miasta, czy regionu niż promować stronę w wynikach ogólnopolskich. Wszystko zależy od specyfiki branży w jakiej działamy. Dla sklepów internetowych pozycjonowanie ogólnopolskie jest naturalnym wyborem, natomiast dla gabinetu lekarskiego czy serwisu laptopów rynek lokalny, pomimo mniejszych rozmiarów, będzie bardziej wartościowy.
Modele rozliczeń
Wychodząc na przeciw potrzebom i wymaganiom naszych klientów, przygotowaliśmy 3 różne modele rozliczeń. W każdym z nich, wycena wybranych do pozycjonowania fraz odbywa się w taki sam sposób, jednak finalny budżet reklamowy może zostać ograniczony przy wyborze rozliczania hybrydowego lub abonamentowego.
1. Rozliczanie za efekt
Model rozliczeń dla najbardziej wymagających klientów, dla których wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania to absolutny priorytet. Opłaty naliczane są tylko i wyłącznie za miejsca w top-10 wyników wyszukiwania Google zgodnie z wyceną poszczególnych fraz kluczowych. W przypadku fraz rankingujących poza pierwszą dziesiątką, nie zostaną naliczone za nie żadne opłaty.
2. Rozliczanie hybrydowe
Przeznaczone dla klientów, którzy pomimo wysokiej efektywności, chcą ograniczyć nieco wydatki na pozycjonowanie swojej strony przy zachowaniu wszystkich zalet rozliczania za efekt. Opłata w tzw. umowie hybrydowej dzieli się na 2 części, które razem tworzą całkowity maksymalny miesięczny budżet:
- opłata stała - jest to ok. 20-25% wartości miesięcznego budżetu, a środki te w większości inwestowane są w prace na Państwa stronie i budowanie profilu linkowego,
- opłata za efekt - naliczenie ma miejsce, gdy wyrażenia kluczowe zawarte w umowie będą rankingowały w top-10 wyników Google (analogicznie jak w przypadku rozliczania za efekt).
3. Rozliczanie abonamentowe (ryczałt miesięczny)
Dzięki temu rozwiązaniu macie Państwo całkowitą kontrolę nad ponoszonymi kosztami. Opłata miesięczna jest ustalana na początku współpracy i obowiązuje przez cały czas trwania umowy, więc nawet gdy wszystkie wyrażenia kluczowe będą rankingowały na pierwszych pozycjach, macie Państwo gwarancję, że nasze miesięczne wynagrodzenie nie wzrośnie.
Przykładowa wycena | ||||
Wyrażenie kluczowe dla Google.pl |
Pozycje 10+ |
Pozycje 10-7 |
Pozycje 6-4 |
Pozycje 3-1 |
---|---|---|---|---|
fraza 1 | 0 zł | 79 zł | 99 zł | 129 zł |
fraza 2 | 0 zł | 49 zł | 59 zł | 79 zł |
fraza 3 | 0 zł | 69 zł | 79 zł | 99 zł |
fraza 4 | 0 zł | 89 zł | 99 zł | 119 zł |
fraza 5 | 0 zł | 29 zł | 39 zł | 59 zł |
Podsuma | 0 zł | 315 zł | 375 zł | 485 zł |
Wybór modelu rozliczeń dla przykładowej wyceny | ||||
Ryczałt | Hybryda | Efekt | ||
---|---|---|---|---|
niska i stała opłata | 100 zł opłaty stałej + max. 290 zł za efekt |
rozliczanie tylko za pozycje w top-10 | ||
stały koszt miesięczny: | max. koszt miesięczny: | max. koszt miesięczny: | ||
290zł | 390zł | 485zł |
Jak wyliczana jest średnia pozycja?
W ciągu każdego miesiąca, przeprowadzamy 4 rejestrowane badania pozycji (nie częściej niż 1 raz w tygodniu). Spośród 4 badań odrzucane są skrajne wyniki (najwyższy oraz najniższy), a z dwóch pozostałych wyliczana jest średnia arytmetyczna (zaokrąglana zawsze na korzyść Klienta). Jeżeli będzie ona większa niż 10, to opłata dla danej frazy nie zostanie przypisana.
Przykład:
Na 4 kolejnych badaniach w miesiącu, pozycje frazy "wyrażenie kluczowe" zanotowały następujące wartości:
27 18 4 1
Odrzucając pozycje skrajne (27, 1):
27 18 4 1
Uśredniając pozostałe wyniki (18 i 4), końcowa pozycja to 11:
11
Pomimo faktu, iż przez połowę miesiąca już czerpali Państwo korzyści z pojawiania się na pierwszej stronie w Google, to średnia pozycja miesiąca 11 oznacza brak opłaty (w modelu rozliczania za efekt).
Uczciwe podejście to jedyne podejście
Budżet na pozycjonowanie
Każde wyrażenie kluczowe, w zależności od konkurencyjności w wynikach wyszukiwania oraz naszej indywidualnej oceny, ma swoją określoną cenę w pierwszej dziesiątce wyników, zgodną z cennikiem pozycjonowania. Zapis budżetowy daje Państwu gwarancję kontroli wydatków, jakie planujecie przeznaczyć na promocję swojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Jest niczym innym, jak maksymalna kwotą, jaką decydujecie się Państwo zapłacić za usługę pozycjonowania bez rezygnacji z wielu wyrażeń kluczowych.
Co jeżeli w danym miesiącu łączna kwota wynikająca z pozycji nie przekroczy budżetu?
W takim przypadku rozliczamy się tylko i wyłącznie za faktycznie wypozycjonowane wyrażenia, zgodnie z cennikiem zawartym w umowie.
Przykład:
- Podpisali Państwo umowę na pozycjonowanie strony dla 5 wyrażeń kluczowych.
- Każda z fraz wyceniona została na 100zł.
- Ustaliliśmy maksymalny miesięczny limit na poziomie 350zł.
Wariant I
Średnie pozycje za miniony miesiąc prezentują się następująco:
Wyrażenie kluczowe | Średnia pozycja | Cena wyrażenia |
---|---|---|
Wyrażenie A | 6 | 100zł |
Wyrażenie B | 8 | 100zł |
Wyrażenie C | 9 | 100zł |
Wyrażenie D | 10 | 100zł |
Wyrażenie E | 4 | 100zł |
Suma (wg pozycji): | 500zł | |
Budżet: | 350zł | |
Kwota na fakturze: | 350zł |
Bez zapisu budżetowego otrzymalibyście Państwo fakturę na kwotę 500zł netto, jednak z uwagi na ustaloną w umowie maksymalną kwotę przeznaczoną na pozycjonowanie strony, otrzymacie fakturę na 350zł netto.
Wariant II
Średnie pozycje za miniony miesiąc prezentują się następująco:
Wyrażenie kluczowe | Średnia pozycja | Cena wyrażenia |
---|---|---|
Wyrażenie A | 6 | 100zł |
Wyrażenie B | 21 | 0zł |
Wyrażenie C | 11 | 0zł |
Wyrażenie D | 10 | 100zł |
Wyrażenie E | 14 | 0zł |
Suma (wg pozycji): | 200zł | |
Budżet: | 350zł | |
Kwota na fakturze: | 200zł |
Zgodnie z ustalonym cennikiem i uzyskanymi pozycjami, łączna kwota wyniosłaby 200zł netto i właśnie taka suma będzie widniała na fakturze.
FAQ - najczęściej zadawane pytania
- Ile kosztuje pozycjonowanie stron?
- Na cenę pozycjonowania wpływa przede wszystkim lokalizacja (pozycjonowanie lokalne/ogólnopolskie), branża klienta (konkurencja), historia i obecny stan strony internetowej (zakres wymaganych działań). Z tych powodów, w jednym przypadku skuteczne pozycjonowanie można realizować za 300zł miesięcznie, w innym za 3.000zł.
- Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu?
- W przypadku usług dla e-commerce, cena może być nieco wyższa niż w przypadku zwykłej strony internetowej. Wynika to z prostego faktu, iż sklepy online to często rozbudowane portale oferujące setki produktów w wielu kategoriach. Również prace optymalizacyjna mają znacznie szerszy charakter w tym przypadku.
- Ile kosztuje optymalizacja strony?
- Koszty przeprowadzania cyklicznych prac optymalizacyjnych wkalkulowane są ustalone miesięczne wynagrodzenie, więc nie poniesiecie żadnych dodatkowych kosztów związanych z naszymi działaniami.
- Jaki model rozliczeń za usługi SEO wybrać?
- Wszystko zależy od Twoich potrzeb i oczekiwań co do usługi pozycjonowania. Oferujemy zarówno rozliczanie stricte za efekty, modele hybrydowe oraz stałe abonamenty. Nasi doradcy z przyjemnością pomogą dobrać optymalne rozwiąznie.
- Co obejmuje cena pozycjonowania strony?
- W cenie pozycjonowania, przede wszystkim zoptymalizujemy Twoją stronę internetową i przez cały czas trwania umowy będziemy czuwali nad jej dostosowaniem do zmieniających się współczynników algorytmu Google oraz działającej konkurencji, aby raz osiągnięte pozycje utrzymywać na wysokim poziomie.
- Czy raportujecie efekty swoich prac?
- Oczywiście! Każdy klient otrzymuje dostęp do Panelu Klienta, w którym może w dowolnej chwili pobrać raport z pozycjonowania, sprawdzić aktualne pozycje fraz czy stan rozliczeń. Panel Klienta dostępny jest 24/7.